video

Najpoželjnija žena na svetu u centru skandala zbog svojih gena: Glumica u vrelom izdanju izazvala raspravu godine

Sidni Svini u seriji Euforija Foto: Supplied by LMK / ipa-agency.net / IPA / Profimedia
Kampanja je izazvala toliku buru da je čak i američki senator, republikanac Ted Kruz, stao u Sidninu odbranu, rekavši: „Luda levica sada napada lepe žene. Siguran sam da će to odlično proći u anketama.“

Glumica Sidni Svini, zvezda serije Euforija i jedna od najpopularnijih devojaka nove generacije, našla se u središtu jedne od najvećih kontroverzi ovog leta. Nova kampanja modne kuće American Eagle, u kojoj je zaštitno lice, pokrenula je žustru raspravu zbog poruka koje mnogi nazivaju "zastarelim", "seksualizujućim", pa čak i "opasnim".

Sidni Svini je u centru skandala zbog reklame za farmerke Foto: JOHN ANGELILLO / UPI / Profimedia

Kampanja pod nazivom „Sidni Svini ima sjajne gene“ (great genes) koristi igru reči između genes (geni) i jeans (farmerke), što u engleskom jeziku zvuči identično. I dok je ideja bila da bude duhovita, mnogima nije bilo do smeha.

U jednom od najgledanijih snimaka, kamera se fokusira na Sidnine grudi dok ona govori: „Sastav mog tela određen je mojim genima“, a zatim dodaje: „Hej! Oči su mi ovde.“ Na kraju se čuje muški glas koji kaže: „Sidni Svini ima sjajne farmerke.“ U drugom snimku ona leži i zakopčava farmerke, dok narator objašnjava: „Geni se prenose sa roditelja na potomstvo. Moji farmerke su plave.“

Pogledajte u galeriji još kadrova:

Zašto su ljudi ogorčeni?

Kampanja je optužena za "fašističke podtone" i podsećanje na eugeničke ideje – zastarelu i opasnu teoriju o "poboljšanju ljudske rase" kroz favorizovanje određenih genetskih osobina. Mnogi su ukazali na to da je poruka posebno problematična jer je Sidni bela, plava i plavooka – što, u kontekstu "dobrih gena", dodatno pojačava poruke o "poželjnim" fizičkim osobinama.

Upoređena je i sa čuvenom kampanjom iz 1980-ih s Bruk Šilds, koja je takođe bila kritikovana zbog seksualizacije mlade glumice dok je govorila o farmerkama. Sidni Svini se već ranije nalazila na meti kritika – nedavno i zbog reklame za sapun navodno napravljen od njene kupke.

Političari, teorije i ćutanje brenda

Kampanja je izazvala toliku buru da je čak i američki senator, republikanac Ted Kruz, stao u Sidninu odbranu, rekavši: „Luda levica sada napada lepe žene. Siguran sam da će to odlično proći u anketama.“

Uprkos brojnim kritikama, kompanija American Eagle nije se zvanično oglasila. Reklame i dalje nesmetano idu, a jedina "izjava" koja se pojavila na društvenim mrežama ubrzo je demantovana kao lažna.

 Bonus video: Mirka Vasiljević pokazala kuhinju

This browser does not support the video element.

01:14
Mirka Vasiljević pokazala luksuzni dom: Kuhinja i dnevna soba o kakvoj svi maštaju Izvor: Instagram/vasiljevic_mirka